Murphy’s Heroes Winter Painting Challenge 2018-2019

Jan-Willem van der Pijl  is de winnaar van de Painting Challenge Zomer 2018 en dus de organisator van de Winter Painting Challenge 2018-2019.

 

Introductie

In 2015 is de Murphy’s Heroes Wisseltrofee in het leven geroepen door Onno in een Warhammer competitie. De winnaar van de Wisseltrofee mag zijn bijdrage aan de trofee leveren, en geeft daarna andere leden de gelegenheid de trofee te veroveren in een nieuwe competitie. De invulling van deze competitie is geheel naar eigen inzicht te bepalen, en heeft inmiddels na de Warhammer competitie een Frostgrave variant en een Flames of War variant gehad. In 2017 werd er een Murphy’s Heroes Summer en Winter Painting challenge aan toegevoegd.
De Murphy’s Painting Challenge is gebaseerd op en geinspireerd door de jaarlijkse painting challenge op het Analogue Hobbies blog (http://thepaintingchallenge.blogspot.nl/). Bij de meeste schildercompetities gaat het erom een zo mooi mogelijk geschilderd model te leveren. In deze competitie is het doel zo veel mogelijk figuren afgeschilderd te krijgen gedurende de duur van de Painting Challenge, waarbij de kwaliteit niet hoeft onder te doen voor de kwantiteit!

De Regels
Ook dit jaar wordt er een “Murphy’s Heroes Winter Painting Challenge” georganiseerd. Het wordt misschien wel niet zo koud als we gewend waren, maar guur en nat zal het wel worden. Dus genoeg tijd om ’s avonds en in het weekend oud – en nieuw tin uit de kast te halen en te voorzien van jou favoriete kleuren. De Murphy’s Heroes Winter Painting Challenge begint dit jaar op vrijdag 21 december 2018 en eindigt zaterdag 23 maart 2019 om 12:00 uur . De totale scores zullen op die zaterdag dan uitgerekend worden.
De figuren die je schildert tijdens de Painting Challenge mogen in elkaar gezet en geprimed zijn voor het begin van de competitie, maar je mag pas beginnen met schilderen op 21 december 2018 na 6:00u. Dat voor de competitie alleen figuren meetellen die je zelf hebt geschilderd is voor ons “Murphisten’ eigenlijk een overbodige opmerking.
Voor elk model wat je af hebt aan het eind van de competitie, krijg je een aantal punten toegewezen. Alleen figuren die helemaal af zijn aan het eind van de competitie zullen meetellen in je score (inclusief het afwerken van de bases). Mocht er discussie zijn over de mate waarin figuren af zijn, dan zullen de Wijze Orakels aan de Zaterdagse Schildertafel worden geraadpleegd. Hun Woord is Heilig, en daarover is geen verdere discussie mogelijk.
Elke schaal en genre van figuren is toegestaan (fantasy, science-fiction, pulp, etc.)
• 6mm foot figure = 0.5 punten
• 6mm mounted figure, artillery piece, or large crew served weapon = 1 punt
• 6mm vehicle, or monster = 2 punten
• 10mm foot figure = 1 punt
• 10mm mounted figure, artillery piece, or large crew served weapon = 2 punten
• 10mm vehicle, or monster = 3 punten
• 15mm foot figure = 2 punten
• 15mm mounted figure, artillery piece, or large crew served weapon = 4 punten
• 15mm vehicle, or monster = 6 punten
• 20mm foot figure = 4 punten
• 20mm mounted figure, artillery piece, or crew served weapon = 8 punten
• 20mm vehicle, or monster = 12 punten
• 28mm foot figure = 5 punten
• 28mm mounted figure, artillery piece, or crew served weapon = 10 punten
• 28mm vehicle, or monster = 15 punten
Punten voor andere schalen en eventuele andere figuren zullen per geval bepaald worden.

Terrein!!!
Deze winter kan ook terrein worden ingezet. De regels zijn als volgt:
• Het terreinstuk kan 1 of meer kubussen vullen van 15x15x15cm. Voor elke kubus die het terreinstuk in ieder geval grotendeels (ter beoordeling van scheidsrechters) vult krijg je punten.
• Het maakt niet uit hoe de kubussen ten opzichte van elkaar staan. Naast elkaar, op elkaar of allebei doet er niet toe.
• Scratchbuilt (ter beoordeling van scheidsrechters) terrein leveren 25 punten per kubus op.
• Terreinkits leveren 20 punten per kubus op.

De Persoonlijke Targets

Om te helpen met je schildermotivatie, wordt aan elke deelnemer gevraagd bij inschrijving een persoonlijk target te stellen van het aantal punten dat je denkt te halen tijdens de Painting Challenge.
Afhankelijk van hoe ambitieus je je persoonlijke target stelt wordt er aan het eind van de competitie bonus – of straf punten toegekend (zie onderstaande tabel). Het wordt aangemoedigd om een target te kiezen wat net buiten je comfort zone ligt, maar wel haalbaar lijkt!
NB In the Analogue Hobbies Painting Challenge waarop deze competitie is gebaseerd, wordt een totaal van 400 punten haalbaar geacht voor iemand die voor het eerst meedoet en/of een druk leven buiten de hobby heeft.
Persoonlijk Target    Bonuspunten         Strafpunten
0 – 200 pt               5% van je totaal    0.5% van je totaal
201 – 400 pt          10% van je totaal    1.0% van je totaal
401 – 700 pt          15% van je totaal    1.5% van je totaal
701 – 1000 pt         20% van je totaal   2.0% van je totaal
100 – 1500 pt         25% van je totaal   2.5% van je totaal
1501+ pt                30% van je totaal   3.0% van je totaal

De uitslag
De totale scores zullen uitgerekend worden tijdens de speldag op zaterdag 23 maart 2019. Het plan is om alle figuren die door de deelnemers geschilderd zijn ten toon te stellen op die dag, en de jury zal druk aan het rekenen slaan om de uiteindelijke scores te bepalen. Aan het eind van de speldag zal de felbegeerde Murphy’s Heroes Wisseltrofee worden uitgereikt aan de winnaar van de Murphy’s Heroes Winter Painting Challenge 2018-2019!

Thema

Naast het schilderen van figuren is er dit jaar ook een thema. Het was een lastige keuze maar voor de komende Lente is de keuze gevallen op “Draken”. De meeste? De mooiste? De grootste? Wie zal het zeggen? Nou, dat is de deskundige jury die zal beoordelen wie deze challenge wint!

Meedoen
Meedoen doe je via Jan-Willem (Facebook of jpijlie@gmail.com) of je direct in te schrijven (met je target) op de lijst die op de club hangt.
Doe Mee!

Jan-Willem

Leave a Comment


NOTE - You can use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>