Speldag 6 juli: Een Steam Horse in de Gang, Bat Cow Moo Moo, Rats en een Spaakloze Naaf

Omdat ik een spel runde waren we bijtijds in de zaal. Onze Voorzitter Kees (Cornelis) was natuurlijk eerder. We verdenken hem ervan een matras achter de bar te hebben.

Petra, Hans en Kees gingen met 3 warbands het tweede deel van de In Her Majesty’s Name campagne in. In het eerste hoofdstuk hadden ze op de Schotse hooglanden mummies gevonden in een gothische begraafplaats omringt door vreemde projectoren. Het ontvolken van twee Schotse dorpjes is nooit in de krant gekomen. De aangetroffen zombies (waarvan niemand weet waar ze vandaan kwamen) zijn alle 250 doodgeschoten. De aangetroffen voorwerpen leidden naar Egypte, waar een in het zand weggezakte pyramide was ontdekt.

Ter plaatse was een opgraving aan de gang met twee Amerikaanse teams die door het omkopen van de plaatselijke koddebeier om de dag mochten graven. De Scotland Yard ging gewoon praten met de Amerikanen om toegang te krijgen tot hun site. Na 1,1,2 voor het gesprek (op een D10) en het opblazen van de door de Amerikanen gevonden voorwerpen ontstond een schietpartij en trokken de agenten zich schielijk terug, minus Doctor Watson die onder een palmboom ligt begraven.

Ze besloten na de Harem en na de Amerikanen een ander toegang te vinden door de oase.

Nadat de Scotland Yard met rood hoofd een harem was binnen gevallen en de Chinezen hun Alien Steam Horse in de gang van een woning hadden geparkeerd, kwamen de parties er langzaam achter dat de pyramide meer om het lijf had als het lange verhaal dat Hans moest aanhoren van een Egyptische huiseigenaar.

De beide Amerikaanse Digging teams waren afkomstig van een demo van zo’n 10 jaar terug. Herken je de Baddies? (Nasty little men always get their comeuppance? They do?)

Of zijn de Good Guys beter in je geheugen. ( Patience is a virtue! Not right now it isn’t!)

Afijn de Chinezen vermoordden een huiseigenaar, braken z’n kelder open en gingen de pyramide in. Hans doorzocht een kelder en brak een oude gang open.

De verkenning van de oase leverde niks op. Toch ontdekte Scotland Yard later (na het afkoelen na de harem), dat er zwemmend ook een weg naar beneden was.

Nadat de warbands met of zonder nat pak waren aangekomen in de pyramide ontstond een jacht op de kistjes. Elk kistjes was op slot en bij het openbreken was er een kans van 50% dat de boobytrap afging en de inhoud opblies.

Het alternatief was het picken van het slot binnen 2 minuten.

Kees probeerde het als eerste en blies daarna twee kisten op.

Hans pakte het slot en maakte achter elkaar 3 kisten open!

Gek genoeg vonden de parties beelden in de pyramide die er helemaal niet thuishoorden! De ogen van de beelden hielden verscheidene party leden in hun greep. Voordat er grof geschut werd gebruikt. Het spoor leidt naar Texas. Het volgende hoofdstuk gaat verder. Intussen vragen de diverse partijen zich af waar de voorwerpen in de kistjes van gemaakt zijn. Een metaal dat altijd koel blijft.

JW en Rob hebben beide Batman de Kickstarter gebacked.

JW had de zijne  meegenomen. Fully painted! De Minions.

De Bad Guys.

De Monsters!

Law and Order!

En de Heroes! Ik heb weer wat geleerd. Bat Cow is canon.

Algemene mening: niet alleen ziet het er goed uit, maar ook het spel is heel goed gedaan met een hoge replay value.

Ook de diverse borden en scenario’s zijn Top Notch!

Hans en Derk begonnen aan een rustig potje FROR.

Al snel raakte Hans zijn veel grotere rattenleger in de problemen doordat Derk erin slaagde de onderdelen verspreid te vermoorden, vanwege pech met opkomen en de orders.

Zelfs de genetisch gemodificeerde ratten mochten niet baten.

Derk z’n Elven maakten korte metten.

Ze zijn ook prachtig geschilderd trouwens.

Er werd al vroeg gebept. Frits had een beetje een listig lachje terwijl hij in zijn leunstoel zat (It’s His Spot).   

Frits had zich met zijn lunch onttrokken aan mijn alziend oog, maar niet aan dat van Petra. Jos en Dick gingen voor het zingen de kerk uit met de nodige loot (Dux).

Als tweede pot ging Dick met zij Anglo Saxon Wagon Train op huis aan, terwijl Peter met zijn Picten een spaak in het wiel probeerde te steken.

Normaal is een Dux scenario in 1-2 uur wel gedaan. Maar deze slag duurde en duurde. Beider morale clock stond op 2. De laatste aanval van de Pictische cavalerie moest de doorslag geven. Lukte die, dan had Dick een probleem met zijn gesandwichde troepen, lukte die niet dan had Peter niet genoeg meer over.

De Levy hield stand tegen de cavalerie!

Uiteindelijk moest Peter terugtrekken. Met 16 doden een Pyrrhus overwinning voor Dick.

Het halve wagenwiel op tafel was de Outer Rim in Deep Space on the Edge of The Empire en On the Threshold of Beyond (natuurlijk in a Galaxy Far Far Away). De groene onderlegger deed een continu beroep op je diepte zicht.

De spelers deden missies, kwamen rebels en empire tegen en probeerden carrier te maken met een pensioenplan.

Het spel heer Outer Rim. Wat ik ervan gezien heb een soort Elite maar dan als Star Wars Boardgame.

Na het spelen rond 4 uur ontstonden er diverse vergaderingen van commissies en leden met pech.

Martijn was druk bezig met de schildercompetitie. Het thema en de bonus was Bitbox Raiders. De bitbox ging dus open.

Natuurlijk werd er flink gebept over schilderen en wereldproblemen. We lossen alles op. Met chocomel, ijsjes en appeltaart.

Gerard gaat overigens voor historische undead. Good for him! Als bestuurslid moet hij natuurlijk het voorbeeld geven dat we een serieuze vereniging zijn. Aleen historische figuren en niet schilderen als er geen Osprey van is.

Tot volgende week!

 

Comments are closed.