Midden in de vakantie hing het weer tussen hittegolf en onweersbui. Een lekker briesje met zo 21 graden dus. De zaal was warm maar niet heet. De Piratencampagne ging al vroeg van start. Op de ene tafel vochten Robin en Erwin het uit in een dorpje. Op de andere tafel werd een zee-gevecht uitgevochten. De modellenkeuze voor schepen is redelijk vrij. Van galjoenen zo als deze. Tot aan sloepen zoals deze. Je fantasie kan de vrije loop nemen in het maken van de schepen die je leuk vind. We hebben zelfs een lid dat speelt met een groot vlot !
In deze campagne kan het ook zijn dat je een keer speelt tegen een Non Player Character (NPC). Dit is een scenario waarin je speelt tegen een tegenstander die weliswaar door een medespeler wordt ingevuld, maar die verder in de campagne niet meer terugkomt. Vandaag speelde Hans tegen NPC Kees. De doordringende blik komt vanwege de situatie dat beide kemphanen al enige tijd rond een eilandje draaien. Hans zijn schip ligt nu voor Kees en vice-versa. Het mocht niet baten: Kees werd afgezonken met all-hands. De Grudge match tussen Jos en Dick ging door. Opnieuw probeerde de Saksen hun achterstand in te lopen. Nu door een van Dick’s edelmannen te ontvoeren. Hij had z’n complete leger ingezet. Dick was vol vertrouwen. Zijn leger is inmiddels anderhalfkeer zo groot als dat van Jos. Toch was het overvallen van een van zijn patrouilles even niet iets waar hij op had gerekend. Toen zijn leger te hulp snelde, zette Jos de aanval in. Met een doffe dreun raakte hij de shieldwall van Dick’s elitetroepen. Dat maakte indruk.Zeker toen de casualty worp 4 doden opleverde.
Dick verloor het gevecht. Zijn elite eenheid was zwaar aangeslagen.
Uiteindelijk slaagde Jos erin Dick’s edelman te ontvoeren maar aangezien beide Warlords 16 en 17 man verliezen hadden, won Dick technisch de slag en Jos technisch het objective. Gezien de verliezen willen beide zijden graag zo snel mogelijk niet meer herinnerd worden aan de fatale dag. En dat iritante neefje van de Commander in Chief van Dick is gelukkig niet meer teruggekomen. Erwin en zoon en dochter speelde Munchkin Koethulu. Aangeprezen op de doos als: Dood de Monsters, Steel de schat, Verraad je maat en wordt gek. Een echt familiespel voor een verloren uurtje dus. Ondertussen zaten de spelers voor Shadow & Brimstone met smart te wachten tot het begin om klokslag 12 uur.De monsters stonden in rijen opgesteld, de kaarten waren geschud, de tentakels gepoetst en de zenuwachtige lachjes weggewerkt achter cowboyhoeden, corsetten, magische maskers en make-up. Kosten nog moeite waren gespaard: Peter had zelfs nieuwe corps piles gemaakt. Helaas voerde het random scenario niet naar de mijn maar naar de Alien City. Geen corps-piles, veel Alien reageerbuisjes met enge knoppen. En grote monsters. De crew wist de end-boss nipt te verslaan en ging toen terug naar het stadje om supplies te kopen, bounties te innen, mutaties te laten genezen en even door te zakken.
Ik schilderde verder aan bat 5. En had diverse discussies over Griekenland, werken, zomervakanties en legers te koop. De appeltaart ging schoon op! Tot volgende week! EN TOT DIE TIJD GEEN KOFFIE> HET APPARAAT IS OVERLEDEN!
Speldag 18 juli: Geen Kwartier voor Kees, Geen Ontsnappen voor Dick, Geen Genade voor Erwin, Geen vergiffenis voor Goliath
Posted by pschulein
on 18/07/2015
Comments are closed.