Voor negenen was het nog stil in Delft, maar de zaal was al druk bevolkt met hulptroepen voor de grote verhuizing van zaal 2B naar zaal A. Tot onze grote verbazing stond er al heel veel in de zaal. Hans B en Cees V. hadden vrijdag al een dagje voorgewerkt en de kasten leeggehaald, gedemonteerd en met inhoud naar beneden gebracht: hulde!
Voor de binnenstromende hulptroepen betekende dat een vliegende start. Namens het bestuur eenieder die kwam helpen: bedankt!
In no time stond de kastenwand weer en konden we de spellen en scenery in de kasten kwijt.
Het valt zoals elke keer bij een verhuizing wel op hoeveel spullenboel je zo verzameld. We hebben dan ook meteen grote schoonmaak gehouden.
Terwijl boven de dungeon werd ingepakt en de bar werd leeggeruimd, werd ook het meubilair versleept.
Vele handen (en veel wagentjes) maken licht werk. Raar dat zo’n zaal een stuk groter lijkt als het meubilair eruit is.
Zelfs de terreinplaten zijn soort bij soort gesorteerd nu. Dat duurt meestal 2 maanden, dan staan ze weer door elkaar heen.
Ook de boardgames hebben hun eigen hoek.
We kunnen alle scenery prima kwijt nu, en hebben zelfs wat plankruimte over.
De oude zaal is leeg opgeleverd. Toch hebben we daar bijna 3 jaar leuk gespeeld.
Na de grote verhuizing begon het grote schaften. Uiteraard met appeltaart.
In de middag rond 1300 werden er zowaar al spellen gestart.
Sommige leden waren meteen actief zoals hier in de RPG club van Matthijs.
Andere hadden een after “vroeg op, veel sjouwen, lekkere broodjes, in de zon” dipje.
Probaat middel om bij te komen na een hazenslaapje is iets creatiefs.
Dus besloten de lui alle die ochtend zorgvuldig ingepakte dungeon stukken weer uit te pakken.
En een dungeon te bouwen, met een ingang boven de grond, en met gebruik van ALLE onderdelen. Dat lukte en de nieuwe dungeon staat dus opgesteld in de zaal.
Natuurlijk is er altijd tijd voor Zombicide. Zombie King Rob K. had het spul meegezeuld en al snel liep de boel enigszins uit de hand.
Dat is overigens vrij normaal. Spelers vallen toch vaak in patronen. Zoals bijvoorbeeld het karakter dat een geacht lid wel heel vaak speelt. Tip: ze heeft geen baard.
Michel maakte als vanouds het masterplan.
En Rob K sneuvelde spectaculair.
Farid haat zombies. Wij verdenken hem ervan dat hij op doktersvoorschrift verplicht een tijdje aan tafel moet komen zitten om over zijn zombie-anxiety heen te groeien.
Sander en Jur waagden zich aan een potje Guildball. Een van de Bloodbowl familie zal ik maar zeggen, maar niet van GW maar van Steamforged Games. De Kickstarter leverde ook mooie spelmaterialen op als het veld en de fiches. De teams zijn gebaseerd op gildes. The Mason Guild, The Butchers Guild etc.
De fraaie figuren zijn uiteraard in thema met hun gilde.
En ze waren als vanouds prachtig geschilderd.
Ook de doelen zijn aangekleed. Het hele spel ademt kwaliteit, van regelboek tot figuren.
Helaas zijn de figuren los niet goedkoop.
Statler en Waldorf namen als vanouds hun klassieke posities in. Bij het stopcontact en met de rug naar de centrale verwarming voor als het in de winter koud wordt.
Aangezien Petra doet aan JIT (Just In Time Logistics) waren haar eenheden voor volgende week zondag nu klaar om te vlokken.
De laatste loodjes voor de AWI slag volgende week zondag zijn klaar. Ook de schotten van Petra staan in het gras en hebben vlaggen. Top Tip: vlaggen van GMB plakken met Bison Alleslijm en na het drogen schilderen met Humbrol Gloss Cote. De vlaggen worden niet glanzend, maar alle kleuren springen er fantastisch uit.
Tot volgende week in zaal A!
Mm mm….. Ik kan de lekker Nederlandse koffie ruiken van hier in Engeland!
(maar gelukkig niet de Albert Heijn Engelse Mélange!)
Groeten aan mijn oude Murphy makkers. Moge jullie dobbelstenen hoge te gooien! ????