Allereerst een Gelukkig en Spelrijk 2017 toegewenst van bestuur en leden van Murphy’s Heroes! En om de sfeer helemaal te zetten, werden we op de eerste speldag van het nieuwe jaar wakker in een witte wereld en met een code rood van de ANWB.
Afgezien van het ontbreken van een aantal leden die afhankelijk waren van het openbaar vervoer, waren de meeste die-hards al weer vroeg present.
Patrick kwam zij “Walking Dead” spel van Mantic demonstreren die op basis van de serie en de comics de spelers dubbelrollen laatspelen als een karakter survivor, en als een zombieboss die de spelers van het andere team maximaal gaat hinderen.
Je kunt je aardig uitleven in dingen als auto’s. Deze is als die-cast gekocht voor een paar euro.
En deze maakt Pat zelf in Pat’s lasercuttings. Werd die ook niet gebruikt in Breaking Bad?
In het spel proberen de teams tegelijk te overleven en het andere team het zo moeilijk mogelijk te maken door er zombies op af te sturen.
Voor Rob K het perfecte concept. Hij kan winnen als survivor en als zombie king door de tegenpartij te laten opeten. Dat deed hij dan ook beide!
De zombies zijn trouwens de gebruikelijke schaal. Dat betekent dat Zombicide zombies ook prima kunnen.
De grijze auto’s en de barricades komen uit het nieuwe terrein pack van Mantic. 4 auto’s en 6 barricades en loot. Ook aardig voor moderne scenario’s.
Cees en Hans speelden Western Gunfights. Voor het gekozen scenario hadden zij onschuldige voorbijgangers nodig.
Je kunt een boom opzetten over de vraag of voorbijgangers uberhaupt onschuldig kunnen zijn. Maar de stand in keuze voor de figuren maakte de beleving wel bijzonder. De Frostgrave zombies wisten niet wat hun overkwam.
Dat gold ook wel een beetje voor de cowboys en de Sheriff.
Petra ging een nieuw Ticket to Ride spel uitproberen: Rails and Sails.
In het basisspel kun je twee scenario’s kiezen. Op de foto het wereld scenario, waar de hoofdroutes over de hele aardbol lopen.
In het spel zit ook het scenario voor “The Great Lakes” in de USA. Uiteraard met een andere kaart.
Je bouwt behalve spoorlijnen en bootlijnen (met bijbehorende mini’s), ook havens. Die zijn erg duur, maar geven grote bonussen als je route begint of eindigt in een eigen haven.
En ook hier kun je elkaar flink dwars zitten: Petra moest heen en weer over de oceaan om een verbinding te krijgen tussen twee plaatsen in Engeland die door Peter listig waren afgesloten.
Verdict: leuk spel en goed bedachte uitbreiding naar schepen.
Sinds kort hebben we een vaste Infinity spelers groep. Welkom lui!
In de tweede pot van Cees en Hans stond de scenery in de klassieke “Shootout at…” formatie.
Ik meende de Earps te herkennen.
Dynamic Duo Rick en Dick organiseerden een voorstelling in het dorpshuis. (Dux Britanniarum)
De Picten van Rick stonden al snel keurig in de rij, maar bleken geen kaartjes te hebben.
Toen de hooligans door het hek het theater ingingen kwam Dick z’n evenementenpolitie ingrijpen.
Gadegeslagen door de verbaasde livestock van een passerende boerderij.
Rogier had die ochtend zitten schilderen en kon zijn tanks zo van de schildertafel in de strijd gooien.
Lex is druk aan het denken over zijn WO2 regelset. Binnenkort komt versie 1 uit.
Peter en ik hadden een discussie over bewapeningskeuzes voor pantserwagens in Bolt Action.
En Maarten kwam met zijn Universal Carriers binnenvallen.
Na de Walking Dead verschenen de spelers voor een kop koffie en speculaas. (De appeltaart was al op.)
Aan de schildertafel werd inmiddels druk gebept onder het knutselen. Hans melkte Anton Pieck huisjes in 15mm.
Rogier is verslingert geraakt aan Flames of War. Hij combineerde vandaag een spel met uitbreiding in zijn Panzer Company.
Volgens goed Murphy’s gebruik, bouwt hij ze inmiddels niet meer per stuk, maar per doos. De volgende onvermijdelijke stap is per rugzak.
Ik schilderde aan demo figuren voor Poldercon. Jullie gaan nog zien welke 🙂
Tot volgende week! En onthoudt: we spelen ook op woensdag- en vrijdag-avonden!
Comments are closed.