Zoals de vorige week al gezegd blijft Midgard een populaire regelset. Dat betekent ook dat er legers uit het vet worden gehaald.

Dick had zijn communistische dwergen te voorschijn gehaald.

En Farid zijn undead. Tot op heden lijkt Midgard flexibel genoeg om zowel historische als fantasy figuren in te modelleren.

Eldritch Ed deed zijn naam weer eens eer aan met een potje Arkham Horror tegen een van de Elder Gods.

In tegenstelling tot versie 1 waarbij de kaart van Arkham een vast bord heeft, kan in versie 2 de plattegrond worden opgebouwd uit locaties en is de kaart elk spel anders.

Dat verhoogd de herspeelbaarheidsfactor, maar ik persoonlijk vind het artwork van het versie 1 bord mooier.

Vaste prik de laatste tijd zijn slagen uit de Renaissance of de Italiaanse Oorlogen.

Gothic armour, piekenblokken en tweehanders.

En ook de artillerie is al operationeel in plaats van experimenteel.

Regels zijn meestal WRG, maar eea zou ook kunnen met War and Conquest.

En Tercio’s op tafel zetten blijft leuk.

Petra nam haar Finsterland party mee naar de ontvoering van een professor uit een gesticht.

Het spoor leidde met een stoomtrein naar een klein stationnetje.

Het leek dood te lopen maar de party werd benaderd door de geheimzinnige conducteur van lijn 2.

Die beschikte over een speciale locomotief die door de tijd kon reizen, mits de brandstof Unobtainium beschikbaar was.

De trein stelde de party in staat terug te reizen naar 10 minuten voor de ontvoering.

Ik werkte verder aan mijn Shieldmaidens. 64 figuren tegelijk schilderen is best langzaam werken.

Maar ze zijn natuurlijk wel in een keer 4 eenheden af.

Tot Volgende Week!
Kenmerk: spellen vereniging wargame boardgame miniatuurgame tabletop bordspel rollenspel RPG Delft Zuid Holland spellen schilderen miniaturen role playing warhammer fantasy star wars FOW SAGA Battlegroup WH40 killteam epic Old World Blood Plunder
Comments are closed.